Комунікації ліцею з учасниками освітнього процесу: переваги, проблеми та можливості

Важливою складовою управлінського процесу у закладі освіти є інформування учасників освітнього процесу та громади про свою діяльність.
Інформування є обов’язковою умовою для ефективної освітньої діяльності. Саме тому адміністрація ліцею організовує діяльність закладу освіти на умовах інформаційної відкритості та комунікації з учасниками освітнього процесу і громадою.
Комунікації здатні не лише поінформувати потенційно зацікавлені сторони про можливості співпраці та закликати їх до дії, але й подолати стереотипи, змінити поведінку, підштовхнути до системних змін у суспільстві – у довгостроковій перспективі та в комплексі з діями. Для того, щоб бути успішними комунікаторами в сучасному інформаційному просторі пропонуємо:
  1. бути наполегливими та послідовними в донесенні своїх думок, ідей та фактів;
  2. щоб бути почутим, потрібно використовувати прості речення;
  3. знати, що цікавить наші аудиторії, та будувати свою діяльність і комунікацію з урахуванням цього;
  4. завжди тримати у фокусі зусилля та ресурси на місії закладу;
  5. максимально наблизитися до своїх аудиторій;
  6. висновок має ґрунтуватися на доказах і міркуваннях.
Багато уваги приділяється комунікації, мета якої відмовитися від спроб приховувати будь-які непередбачувані чи навіть неприємні для закладу освіти події. Слід пам’ятати один із важливих принципів суспільної комунікації: хто першим повідомив про подію, той і визначає подальший розвиток її медійного висвітлення.
Повідомлення про непередбачувану подію має складатися із трьох обов’язкових компонентів, які надають відповідь на наступні запитання:
  1. –«що сталося?»– надаємо повну інформацію про подію, одразу блокуючи або принаймні суттєво зменшуючи можливості недостовірного інформування з цього приводу;
  2. «що ми робимо?»– школа демонструє свою активну позицію у вирішенні проблеми, яких вжито заходів, щоб усунути проблемо, кого додатково було залучено та поінформовано;
  3. «чого очікувати?»– знімаємо або принаймні суттєво зменшуємо некомфортний для людини стан невизначеності, показуємо найбільш можливі шляхи розвитку події.
Наприкінці потрібно повідомити про те, як вирішено проблему. При цьому також важливо бути відвертими – і якщо проблему на шкільному рівні остаточно вирішити неможливо через певні причини – треба обов’язково повідомити про це і проінформувати про подальші дії щодо її вирішення.
Оскільки інформування та комунікація базуються на процесах розповсюдження та обміну інформацією, дуже важливо знати, як здійснюються ці процеси і як можна їх ефективно організувати. Побудова якісного інформування учасників освітнього процесу та громади багато в чому може посприяти підвищення рівня медіаграмотності керівництва та педагогічних працівників закладу.
Головна особливість соціальних мереж – інтерактивність. Вони дозволяють користувачам, не виходячи з дому, швидко отримати відповіді на свої запитання. Такий формат комунікації забезпечує зворотний зв’язок з аудиторією, є можливість надіслати повідомлення та висловити власну думку щодо якості роботи, вказати на можливі недоліки або запропонувати ідеїщодо кращого обслуговування. Також читачі можуть залишати коментарі під дописами, показуючи так їхню значущість або ж виражаючи свої погляди. У зв’язку з великим обсягом залучених користувачів можна вважати соціальні мережі досить потужним інструментом для підтримки освітніх змін та роз’яснення реформ, механізмом конструювання комунікативного простору та консолідації сучасного суспільства.
Учні разом із батьками залучаються до вирішення суспільно важливих проблем – допомога і підтримка воїнів АТО, дітей-сиріт, людей похилого віку, лікарень, безпритульних тварин тощо. Як показує контент-аналіз сторінок та загальнодоступних груп закладів загальної середньої освіти у Facebook, адміністрація ліцею вдається саме до соціальних мереж як найбільш дієвого інструменту організації відповідної роботи та подальшого звітування про неї. Ще одним прикладом консолідації учасників освітнього процесу з використання соціальних мереж є налагодження успішної проєктної діяльності, починаючи від конкурсів і завершуючи громадськими бюджетами, тематика освітніх проектів, які спрямовані переважно на ремонт чи облаштування території та приміщень навчальному закладі, а також створення творчого, розвивального чи інклюзивного середовища. Перевагою сторінки закладу у соціальній мережі, на відміну від офіційного сайту, є наявність «розвантажувальної» інформації.
Кiлькiсть переглядiв: 76